Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 21 december 2014

Fjärde advent



Jaha, så var det dags, fjärde advent :)



Jag kan för mitt liv inte fatta att det är jul...ens december.



I går hjälpte min son och man mig
att ta in de där allra ,allra sista pelargonerna
som brukar få stå kvar för att de bara inte ryms..

Men jag hade bara inte hjärta att låta dem stå kvar,
fortfarande blommande den 20 december.

Hoppas att de belönar mig med skyar av blommor till våren:)



I år känns adventsljusstaken i köket
som värsta offertaltaret...haha :)

Trasig pall från loppis och oidentifierbar järn...vad det nu är...
från dikesrenen vid skogen har jag haft ett par år
och använt som avlastningsbord.



Fyllda det med mossa och på med lite vatten.
Sedan ljus, några kottar,hyacinter och pluttegran
i grön kruka och bringare...orkar inte så mycket mer
och tycker inte det behövs heller...



Den 21 december och nu vänder ljuset åter,
behöver det så jag nästan gråter...

Och där fick ni plötsligt ett litet julrim:)


Önskar er alla en riktigt fin fjärde advent

Kram från mig



17 kommentarer:

Cat sa...

Jag måste säga att det var en riktigt smakfullt offeraltare :-)

Ha de gott. Kram, Catarina

Annica sa...

Håller med föregående talare! Ett mycket stiligt "julaltare"!
Det är svårt att förstå att det är två dagar kvar till jul...
Årets kortaste dag idag och snart vänder det. Så underbart, nu längtar vi alla efter ljus! Idag såg vi faktiskt solen en lite stund, och jag såg plötsligt så kladdig vår micro var... ;) hihi!

Ha en fin kväll!
/Annica

Maj sa...

Ser jättemysigt ut ditt adventsarrangemang. Less is more brukar ofta bli väldigt vackert/M

Meta sa...

Det var så trevligt med ditt bord. Då slipper man ju flytta på ljusen, för de har ju en förmåga att alltid stå i vägen.
Nu önskar jag bara att det går med raketfart till våren är här.
Ha en fin fjärde adventskväll
Kram Meta

Halmhatt och mamelucker sa...

Grönt är skönt! Snyggt bord tycker jag och önskar Dig en riktigt God Jul.
Kram Annika

Hajan sa...

Jättefint Du fixat till ljusen.
Var bara aktsam, med eldfaran.
En riktigt trevlig Jul
önskar jag Dig.
Din blogg 'är så intressant.
kram från Hajan

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Ser underbart fint ut! Det där med att ljuset vänder, när jag åkte in till stan klockan fyra igårkväll då kände jag det - det var precis i den sekunden som ljuset vände. Så tydligt och klart...känns bara sååå bra.../Lilla gummann

Anonym sa...

Fjärde advent,,,,,vart tar tiden vägen,,,vacker ljusbricka.Pelargoner som blommar ute i slutet av dec. ,,,,,,Kram på dig .Ma.<3 <3 <3

Algodão Tão Doce sa...

Olá amiga, hoje quero agradecer a Deus pelo dom da sua vida, e desejar a você e sua família
um feliz e santo Natal, cheio de saúde e alegria!!!
Que seu coração esteja preparado para receber o Menino Deus!!!
Um grande abraço, Marie.

Här är gudagott att vara ! sa...

Trots att vi inte ser solen i dag så är det så ljust och vackert här av all snö som ligger som ett mjukt täcke över allt.
Det är alltid så inspirerande och kul att titta in hos dej, för du har förmågan att kunna förvandla det mesta till underbara ting !
En stor KRAM från mej, och en riktig mysig JUL önskar jag dej ♥
/ Anneli

House and Garden by Bia sa...

Jättefint!
Här är det lugna puckar nu...allt är klart och jag går mest runt och myser.
2 dm snö har vi fått och det snöar just nu också...så mysigt och juligt!!
Önskar dej en GOD JUL !
Kram bia

Annas röda stol sa...

Önskar dig en God Jul. Kram Anna

angie sa...

merry christmas !!! their pictures are very beautiful !!! love all of angie from Germany

Black Iris sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt God Fortsättning och ett Gott slut på året..

Kram Maidi

Algodão Tão Doce sa...

Olá amiga...Feliz ano novo!
Seguimos nossa caminhada na construção de um mundo mais justo, fraterno, humano, harmonioso e de doação.
Todos somos promotores da Paz...que começa em nossos corações e se estende a tudo que nos rodeia!!!
Obrigada por fazer parte da minha história de vida!
FELIZ 2015!!!!

House and Garden by Bia sa...

Gott nytt år till dej !!
Kram från Bia

Oslofru sa...

Superfint :)