Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 18 april 2014

Diskret påsk


Som jag skrev i mitt förra inlägg
så hade jag vissa...hmm...problem med att hitta påskpyntet.

Till slut (åtminstone för idag)
så gav jag upp och hittade en nödlösning...

Tadamm...Knappfjädern är nu uppfunnen :)
 


Har för flera månader sedan inköpt knappar,
lite roliga prickiga och rutiga sötnosar
som jag kom på kunde bli ett bra fjäderalternativ
nu när jag inte lyckats hitta mina bortförvarade fjädrar.
 


Just dessa är nyinköpta för att så småningom användas till annat
men loppisfyndade är ju kanske ännu bättre.

Finns ju i alla regnbågens färger och i oändliga utföranden
och blir ju alldeles ypperligt att hänga i påskriset.

Mitt ris kommer från en gigantisk gren från en ännu mer gigantisk björk
som föll ned från granntomten på vårt tak under sista stormen.

Takpannor och hängrännor flög åt fanders
men påskris har jag fått tag på...till hela södra Sverige :)



Älskar dessa prickiga och rutiga knappar 
som är inköpta på  Knappkarlsson i Göteborg.

Önskar alla en riktigt glad påsk
och riktigt stora, dignande och godisproppade påskägg:)

Påskkram från mig 





7 kommentarer:

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Trevligt ris! Finfin idé med knapparna. Glad påsk!!!

Anki sa...

Det var ett riktigt fint ris - fint med de fina knapparna! Det blir Påsk även utan påskpynt... jag hittar inte mitt heller :)
Önskar dig ändå en Glad Påsk!
Kram

Anonym sa...





VA,fick ni grannens träd över taket????? Har ni fått det lagat??? Ha en bra påsk,hoppas det inte regnar in på er.Kramen .Ma ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, jag har sagt det förr och det tål att upprepas, du är FENOMENAL Annika!!!! Hur, jag menar HUR läckert var inte detta!!?? Skitsnyggt!! Som sagt, du vet vad jag tycker ;) ;) Vi hörs vännen, Gla Påsk på bästa stället!!! :)

House and Garden by Bia sa...

Va fint i riset ;))
GLAD PÅSK!
Kram bia

Anneli sa...

Fiffigt.....och snyggt!

Knepigt väder här i Åsa idag.............sitter i stugan och ena stunden regnar det och i nästa skiner solen.........

Önskar dig en Glad påsk nu,
Kram Anneli

Äppelblom sa...

Så piffigt och fint med knappar i påskriset!
Glad Påsk till dig också!