Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 1 februari 2014

Billiga och enkla genvägar


 Men hallå,sicken regnruskig kväll...

Finns bara ett bot för detta,
levande ljus i mängder:)


Finns så mycket fina ljushållare i alla möjliga metaller
som man kan köpa nytillverkat nu för tiden.

Koppar,mässing,silver,tenn och guld...

Men till vilka priser :O

 6-700 kr styck är inte ovanligt...


  
 För mig är det en omöjlighet att köpa
jag har gjort egna lågprisvarianter i helgen.

In på loppis och ner i källarförrådet
och fixat några mortlar,muggar och byttor
i koppar,tenn,brons och mässing.



Putsa upp dem så de blänker
och smält ner lite gamla ljusstumpar 
och rester från doft och värmeljus...



Och vips, så har jag min egna lilla samling
av blänkande och glittrande ljus...

För ca en hundralapp :)


Ha en fin lördagskväll i stugorna


Kram från mig


10 kommentarer:

Meta sa...

Bra gjort. det gäller att vara påhittig om man ska få det man vill ha och du har ju lyckats bra.
ha en fin söndag
kram Meta

Anonym sa...


Jätte fina ljusstakar,mys pys.Godnatt kram lilla ♥at ♥♥♥

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Bra idé och så väldans snyggt också. Jag får leta fram min ljusstumpssamling och gå loss på Pappas gamla prissamling som annars bara står där till ingen nytta.../Lilla gummann

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det kan man säga är skillnad på pris o lika vackra som dom dyra! Jättefina bilder..Kraam Gunilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilken fantastiskt sakletare du är Annika! Förvandlar junk till guld!!!! Jättesnygga ljus !!!! Hörs i morg ;)

Halmhatt och mamelucker sa...

Fiffigt!

AK. Keramik Form-Design sa...

Mysfaktor på hög nivå.
Jag bränner upp ljusstumparna på gamla kakformar i en grupp.
Men detta var super snyggt och fiffigt.
Kram
Annelie

Black Iris sa...

Jag tror nog att dina ljuslyktor slår de flesta där ute i affärerna.. Jättefint som vanligt där hos dig.. Du är allt bra fiffig du.. Jag har härmat en hel del av dig :)

Kram Maidi

WinterzMoon sa...

Jättesnyggt! Har samlat på mig en jäkla massa ljus-rester, så jag får väl ta och skaffa vekar och köra igång!
Skulle det gå bra att hälla i glasburkar också tro? :O

Eva sa...

Verkligen en fin idé! Fantastiskt vackra ljus, och så mycket bättre än att köpa nytt.