Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 5 februari 2013

Mitt liv och min tid


Trots vinter, mörker och en aning nedstämdhet
så har jag samtidigt galet mycket 
inspiration till att pyssla och fixa här hemma.



Har sett att fler känner så.

Trots trötthet så är jag nästan manisk
och ideerna poppar upp i skallen snabbare,
 mycket snabbare,
än jag hinner med.


Tror jag väljer att kalla det "vårenväxerkänsla".

Skulle vi människor vara annorlunda
än resten av allt omkring oss?

Naturen med alla växter och djur
har i alla fall där jag bor
tydligt visat att nu jädrar är det 
dags för en runda till...våren nalkas:)))



Jag beter mig nästan som
fåglar när de bygger bo.

Får nästan inget pysslande gjort
förutom att flytta runt sakerna
och  titta och ändra och titta och ändra igen..


Tänker ibland: Så meningslöst egentligen.
Men slår genast bort den tanken,
varför skulle detta vara
 meningslösare än något annat?



Jag tycker ju om färg,form,inredning,foto och skapande.
 Det är ju det som gör mig glad.

Alltså gör jag det
oavsett vad andra
 eventuellt har en åsikt om.

En del spelar golf eller tittar på sport.
Somliga älskar mode eller jakt.
Några mekar med bilar eller festar på krogen.
Andra  reser eller föder upp hundar.

Om var och en gör det den mår bäst av
så kommer det bli jäkligt bra
tror jag:)



Jag tänker inte lägga tid på
det jag inte mår väl av
om det inte är absolut tvunget.

Alltså flyttar jag vidare i mitt älskade pysselrum:)

Ha en fin vecka.

Kram från mig

19 kommentarer:

pysseltanten sa...

Helt rätt tänkt!
Det är ju i pysslandet o donandet man hämtar energi, så man orkar med allt det där tråkiga...:))
Ha en härlig tisdag!
Kram Git

lisashus sa...

Klokt resonerat! Jag tror att många underskattar vikten av hur det ser ut runtomkring oss! För mej är det också viktigt! Nånstans tror jag att ens omgivning också symboliserar ens insida...!

Kul att du har idéer! Ännu har inte mina kommit, utan jag är fortfarande trött och lite håglös, men jag känner att det börjar så sakteliga!
Vilken underbar pysselhörna du har, så inspirerande!
Lisa

Anonym sa...


Vad mysigt du har i ditt pysselrum,härliga färger,fortsätt plocka runt.Kramen Ma.

Annas röda stol sa...

Så mysigt du har!! Kram

"Hemmet är min vrå" sa...

Åååå så mysigt och fint du har i ditt pysselrum. Inspirerad jag blir. Ha en fin tisdag. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Så himla fint du har, jag har suttit och tittat och njutit och funderat på dina fina bilder! Så fint du gjort med lådor, krokar och allt, jag är lite avundsjuk, alla mina prylar är instoppade i två stora garderober i mitt syrum. Även om jag är lite avundsjuk är jag mest glad för din skull, att du trivs i ditt rum och tycker om att dona där.
Passa nu på att pyssla, snart, mycket snart vill du inte vara inne längre, då väntar trädgård och blomster!
Kramar Eva

Hajan sa...

vad trött jag bliver på Bloggers,
de bara meddelar tyvärr blev det ett fel.
Jag villbara berätta att jag tycker Du har superfint, ser ut
som en riktig syatelje.

kram/Hajan

Änglarum sa...

Hej!förstår att du får ideer o blir kreativ,med så fina saker omkring dig!kram Jessica

Halmhatt och mamelucker sa...

Åh det är så mysigt i ditt pysselrum. Så inspirerande! Vill också ha ett mysigt pysselrum där symaskinen kan stå framme.Du gör så mycket fint och har så kul idéer. Glad att jag hittade din blogg och tack igen för Din hjälp här om dagen. Kram

Anonym sa...

Hej, ville bara säga efter några dagars scrollande på din blogg att jag gillar!!! Har själv loppis beroende och en knepig katt hemma så känner igen mig ofta och skrattar gott. Inte ofta jag läser texten på bloggar jag kikar in på men du skriver så rakt o ärligt på nåt vis. Fortsätt!

WinterzMoon sa...

Våren hänger i luften, därför är jag sugen på att pyssla och dona :) Annars är denna tiden på året så tråkig! Önskar jag hade ett pysselrum som ditt! ;)

G:a Affären sa...

Vi har samma tema i våra inlägg och verkar vara själsfränder när det gäller att flytta runt saker. Men det är också ett skapande, ett nödvändigt utlopp för kreativitet, eller hur? Jag gillar din pysselhörna.
Ser att du har en fin symaskin med verklig kvalité, den ska du vara rädd om! De enda de kräver är ett par droppar olja om året och nålbyte någon gång.

Kramar
Cia

Maj sa...

Vilken fantastisk ordning och reda du har i ditt rum. Förstår att jag måste ta krafttag i mitt rum. Jag pysslar inte ständigt men när jag får lust så är det så trist när jag måste börja röja först!....

Anki sa...

Fantastisk ... ja det är den din pysselhörna! Jag är ju inte direkt någon som pysslar, men jag älskar gamla, nötta, vackra saker och det vet jag att du också gör :)
Så vackra garner... så varma fina färger och du... den där bulldogsprinsen... var har du hittat honom? Tror jag blev lite kär...
Kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

oops vilka läckra bilder o vilken inspiration....jag håller med dig just nu poppar det 24-7 upp saker jag vill göra heeeela tiden..man få passa på att göra en del, sen kanske man ha total inspirationstorka...hahahaha Ha en underbart fortsatt vecka kram från Maja

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint inlägg och läcker nu headerbild, mycket passande! Detta är ju livsviktigt! Medicin för själen! Heja, heja, vi kommer att överleva denna vinter också;)

Anonym sa...

Morron ! Här känns det som om våren är långt borta. Här är det ca 2 dm med snö och -1,2 grader. Ha det bra !

Forsstugan sa...

åhh, det är ju det bästa som finns att skapa, flytta runt, ångra sig, skapa nytt. Mest är det mannen här som frågar vad som är nyttan med det, om det ändå ska ändras igen om en dag eller en vecka eller en timme. Men så länge det känns bra i magen så fortsätter jag...

Satu Pysselblogg ! sa...

Fantastiskt pysselrum du har!
Kram Satu