Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 12 september 2012

Sånt som får mig att piggna till


Idag har jag inte varit på topp...
Ja, ni vet hur det är ibland när man liksom inte orkar nåt.
Höstseg på gränsen till vinterkramp...


Plockade in de sista dahliorna,
några röda äpplen och tände ett ljus. 
Ingen inspiration alls...


Sixten måste naturligtvis pressa sig in i bild.
Observera den förvrängda missen bakom glasflaskan.



Oengagerat fotar jag vidare...

Allvarligt talat...
baksidan på symaskinen, en trådrulle
...och en knapp??



Nytt försök med dahlior, äpplen och ljus...utan Sixten.

Det är då det händer...
Någon skjuter med skarp ammunition INUTI MITT KYLSKÅP!!!

Från att jag och Sixten varit som två zombieliknande kronvrak
förvandlas vi till galen adrenalin kärring och uppblåst tudorkatt...

Jävlar, vilken fart det blev på oss:))




Tänkte att Hallands hemvärn invaderade köket
som hämnd för alla militära tvättsäckar 
jag klippt sönder och sytt om det sista men så var icke fallet.

Kan säga som så:
Glöm aldrig en flaska med jäst tedricka i kylskåpet,
det är riktigt dumt faktiskt.

Undrar om det är fysiskt möjligt för en katt att torka rent ett kylskåp?

Pigg kram från mig

9 kommentarer:

Maj sa...

Oj! Förstår att du blev rädd men vilken tur att glaset inte spred sig i hela kylskåpet! Men en nybryggd kopp te med honung i ....då blir du piggare! //M

Vardag och flärd sa...

Oj, som det kan bli! Men vad är jäst tedricka för något?
Kram Eva

Anonym sa...

haha, stackras Sixten, och dej! Vilken chock!! Men så vackert det var med den orange Dahlian i den bruna såskoppen, urfint och vilken läcker vinpåse, så snygg, hur duktig är uinte du!!! Hörs via mail, ska lämna dagförslag snart;)

Mari ( inte inloggad..)

Hajan sa...

jag undrar oxå vad det var för dricka ni hade.
det hade sprängverkan verkligen.
kram

Anelma handarbetar sa...

Oj oj, förstår att ni blev rädda.

Skickar lite ork till dig, har själv haft ett överskott idag. Farit runt som en galning här hemma.

Kram Birgit

Anonym sa...


Fina bilder,trodde du pulat ner Sixten i flaskan,ja det kan ju vara en varning angående tvättsäckarna men stå på dig!!!Kramen MA.

Designe sa...

Haha...oj, den kanske exploderade för att ni behövde piggas upp och vakna till!:) vilka härliga bilder och häftigt med "kissen i flaskan"!
Kram

Tre Tanter sa...

Oj oj oj...Hoppas ni har hämtat er från chocken nu.

Kram från 3 Tanter.

Anonym sa...

Hohoho!

Dagens skratt!
Tack för det!

: )